dimecres, 2 d’octubre del 2013

Sobre l'activitat que vam fer ahir basant-se amb diferents casos d'infants a través de diversos vídeos hem analitzat els comportaments de cadascún amb els següents apartats:


CAS 1 (BEBÉ 0-2 ANYS)


Desenvolupament Psicomotriu:  

  - L'infant afectua moviments voluntaris i relativament coordinats en les extremitats superiors, complint les lleis cefalocaudal i proximdistal. A més a més s'asseu erguit, té una certa capacitat de pinçar voluntaria i aguanta el seu coll perfectament.

Desenvolupament Cognitiu:

  •  Executa accions voluntaries per conseguir un objectiu. 
  •  Exploració intensionada dels objectes.   
  •  Conservació d'objectes.                                                                                                                   
  • Manté alguna reacció circular secundaria, com per exemple, la de buscar objectes i a més a més té conductes semiintensioandes                                                           
  • Sensibilitat tàctil.    
  • Observació a simple vista.


Desenvolupament del Llenguatge:
 

  • L'infant es manté amb una etapa prelinguística, en la que suposem que ja comença a jugar amb els sons sense saber el que diu.                                                             
  • Copia sons de la gent que l'envolta.                                                                                             



Desenvolupament de la Personalitat: 

  • Fase oral, la font de plaer és la boca. 
  • No té control d'esfínters.
  • Fa servir la boca com a punt d'exploració dels materials.
  • Comença a tenir consciència sobre ell mateix.




Desenvolupament socioafectiu:        

  • Aferrament a la mare i manté el vincle amb ella perqué li proporsiona seguretat, confiança i sobretot benestar incondicional.    
  • Les interaccions són al voltant d'objectes o joguets que manipulen i s'intercanvien.


CAS 2 (NENA)

Desenvolupament cognitiu:       

  • Centració, té present només un aspecte d'una situació i descuida els altres.
  • No conservació de la qualitat (volum, quantitat i superfície) ex: volum d'aigua, galetes i monedes.
  • Dificultat per realitzar seracions.
  • Egocentrisme a la primera infància.
  • Egocentrisme, es creu el centre del món, també té dificultats en tenir en compte els punts de vista del altres.   
  • Explicació de la realitat segons el seu punt de vista.

CAS 3 (Joc Simbòlic)


Desenvolupament cognitiu:          

  • No conservació de la quantitat.
  •  L’infant va augmentant el seu control, adaptació i capacitat planificadora.   
  • Dificultat per comprendre el pes i el temps.
  • La dificultat per a diferenciar el propi punt de vista del dels altres. 
  • Comprenen una mica les relaciones numèriques. 
  • Tendeixen a fixar l'atenció en un sol aspecte i Ignoren la resta de les característiques.
  • El nen es centra en l'altura de l'aigua i escull el més alt. 
  • Fan poc esforç per modificar la seva parla en favor de l'oient.
                                                

                                                              

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada